פרשת קורח: ההתנגדות חסרת תוחלת

ככל שמספר שונאי היהודים בניו יורק גדל, טוב נעשה אם נפעל לפי הוראת אלוהים שניתנה לנו בירמיהו כ”ט, ו’. נשאו והולידו בנים ובנות ומצאו נשים לבניכם ואת בנותיכם תנו למען ילדו בנים ובנות. הגדילו את מספרם שם; אל תמעיטו.

פרשת השבוע שלנו, פרשת קרח, במדבר ט”ז, א’-י”ח, כ’, מאירה שוב זרקור על מנהיגות מרדנית בתרבות היהודית המקראית. קרח, לוי שאפתן, מסית למרד כדי לתפוס את הכוח והמעמד שניתנו למשה ואהרון. משה, מכובד מאוד ובעל אמון רב כשליח ה’, מחזיק בתפקיד המנהיגות הבכיר בחברה המשוחררת. אהרון, הכהן הגדול האחראי על הקורבנות בבית המקדש, מחזיק בתפקיד הדתי הבכיר.

קורח מאמין שזכותו מלידה ורצונו להגשמה רוחנית מזכים אותו להיות כהן גדול. הוא מקדם הפיכת ההיררכיה החברתית והדתית של האומה החדשה, ומשכנע את משפחתו, שכניו ו-250 שופטים מכובדים וראובנים להצטרף אליו במרד נגד סמכותם שניתנה להם על ידי אלוהים. קורח מבטיח להעלות את חסידיו למעמד כהונה, ונשבע ליצור חברה צודקת ושוויונית ללא הבדלי מעמדות. אליו מצטרפים אנשים המתמרמרים על הצורך לציית למצוות היומיומיות ועושי צרות המקווים לנצל את הכאוס.

אלוהים מספר למשה על ההשלכות הקטלניות הצפויות לקרח ולחבריו המורדים אם ימשיכו בתוכניתם. משה מתחנן בפני קורח לסגת, אך קורח מתעלם מבקשותיו. הוא ו-250 הכוהנים השואפים שלו מתאספים מול המשכן, אוחזים בקטורת, מעשה השמור לאהרון הכהן הגדול. קהל של קושרים צופים עד שרעידת אדמה קטסטרופלית בולעת את כולם, את משפחותיהם, את בתיהם ואת רכושם החומרי. אש צורכת את הקבוצה החומדת את הכהונה.

מקרי מוות רבים נוספים מתרחשים כאשר מגפה יורדת על הקהילה לאחר שהם מאשימים את משה ואהרון בגרימת הטרגדיות הללו. אהרון מקריב קורבנות כפרה לאלוהים עבור המורדים והמגפה נפסקת. הפרק מסתיים בציווי של אלוהים שרק שושלתו של אהרון תמלא את חובות הכהונה. הלוויים מוצבים לעזור להם.

פרשת ההפטרה שלנו השבוע היא שמואל א’ י”א:14-12:22. שמואל הוא צאצא של קורח והמנהיג הרוחני של היהודים בתקופה זו. כאשר העם דורש משמואל למשוח את מלך ישראל הראשון, תולדות משפחתו של שמואל גורמות לו להסס לעשות זאת. הוא מזהיר מפני הבעיות העומדות בפני עמו, אשר רוצים להסתמך על מלך ארצי הדורש ציות קיסרי במקום להסתמך על מלך השמים הדורש ציות מוסרי. העם מתעלם משמואל ואזהרותיו עד שסופת רעמים עזה מפחידה אותם והם מבקשים מהנביא לעצור את הסערה. פרק זה מסתיים בתזכורת ברורה שדרך האל היא הדרך היחידה לשלום ולשגשוג.

חששותיו המבשרים על שאול מתגשמים בסופו של דבר. שלטונו של שאול מתחיל בהצלחה, אך עד מהרה הוא גוזל את מעמדו של שמואל ככוהן כשהוא מקריב קורבנות לאלוהים על הצלחתו בקרב. במערכה צבאית נגד העמלקים, אלוהים אומר לשאול להרוג את המלך אגוג ולהשמיד את שלל המלחמה. אולם שאול לוקח את כוחו לעצמו. הוא חוס על חייו של המלך אגוג כדי לחבב את תומכיו, והוא שומר את שלל המלחמה לתועלתו האישית. הוא מציע לשמואל התנצלות לא כנה שנועדה רק להשיב את מעמדו וכתרו. הוא מאבד את שניהם.

מנהיגינו היהודים הנוכחיים מודאגים לבטיחות היהודים בתפוח הגדול לאחר תוצאות הפריימריז לראשות עיריית ניו יורק. במאמרו ביום שישי, “שקט מדי בחזית המערבית”, מארק שטיין מצטט את ג’ון פודהורץ בספרו “האיום של זוהראן ממדאני”.

אז מוסלמי התומך בג’יהאד צפוי להיות ראש העיר הבא של עיר שהייתה פעם 31 אחוז יהודית (בשנת 1950) וכיום היא 12 אחוז יהודית.

לכאן הובילה אותנו ההנהגה היהודית בניו יורק, שרובה התנגד להגירה רציונלית ולחקיקה נגד חיים. לא כל היהודים הנעדרים הללו הגיעו לפאלם ביץ’. רבים מהם מעולם לא יצאו מהרחם בחיים.

מארק שטיין מזכיר את בגדד וקאבול, שם אלפי שנים של קהילות יהודיות משגשגות נעלמו במאה ה-20 עקב שנאת יהודים ורצח עם. ככל שמספר שונאי היהודים בעיר ניו יורק גדל, טוב נעשה אם נפעל לפי הוראת אלוהים שניתנה לנו בירמיהו כ”ט, פסוק ו’: “נשאו והולידו בנים ובנות ומצאו נשים לבניכם ותנו את בנותיכם והולידו להם בנים ובנות. רבו שם ואל תמעטו“.

אנא שתפו את הפוסט הזה ברשתות החברתיות שלכם כדי להגביר את המסר שלנו בעולם בעייתי זה. תודה.

ססילי רוטמן

יהי שלום רב משמיים וחיים טובים לנו ולכל ישראל. אמן.

ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן פרו-לייף היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן החיים הטובים היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור להפלות בכלל ובקרב יהודים בפרט, ומקוננת על כינון מדיניות חילונית בישראל המובילה לאובדן חיי יהודים ומעכבת את גאולת המשיח. היא מדמיינת ארץ ישראל הקדושה המבוססת על תורה ועולם המכבד את חייו של כל אדם מרגע ההתעברות.