פרשת חוקת: הקרבת ילדים גורמת לאסון לאומי

פלישה, אבדות צבאיות ומשברי בריאות הציבור בעידן המודרני ניתנים לייחס לאותן סיבות כמו אותן בעיות בתקופת המקרא. כך גם הפתרון. שלום, בריאות ושגשוג מגיעים רק לאחר הפסקת הקרבת ילדים ותשובה כנה על כך.

פרשת השבוע, חוקת במדבר (י”ט, א’-כ”ב, א’), נפתחת בסיפור העגלה האדומה, תרופה בלתי מוסברת שקבע אלוהים לטומאה רוחנית. קרבה לגופה אנושית גורמת לזיהום שיש לטהר על ידי כהן המכין תערובת העשויה מאפר של עגלה מיוחדת. יש לתקן את הזיהום כדי להבטיח את נוכחותו והגנתו של אלוהים.

במהלך המסע במדבר, אנשים מתים מדי יום מזקנה, וככל שמגפות, אסונות ומלחמות שונות גובות מחיר מהאנושות, מתרחשים מוות רוחני וחוסר ילדים. שלא כמו כיום, אלה נחשבים לתוצאות קשות בתקופה זו. תהליך ערבוב השיקוי וביצוע טקס הטהרה מטמא גם את הכהן, אשר חייב לטהר את עצמו במקווה לפני הכניסה למשכן.

מרים מתה, וגורמת למים בבאר להתייבש. אהרון מת, וגורם לענן המגן להיעלם, מה שמאפשר לשבטים האויב לתקוף. אסונות אלה מציתים מרד נוסף נגד אלוהים ומשה. משה עושה טעות גורלית כשהוא מאפשר לטינה כלפי המורדים להסיח את דעתו מצוותו של אלוהים לדבר אל הסלע לקבלת מים. הוא מכה את הסלע בנוסף לדבר אל הסלע, ומנפץ את תקוותיו להיכנס לארץ הקודש. נחשים ארסיים וחיות בר תוקפים את המורדים. רבים מתים. העם מכיר בטיפשותו ומתחרט. משה סולח להם ומתפלל לאלוהים שיעצור את הטבח וירפא את הפצועים.

ארבעים שנה של חרטה כוזבת ועבירות חוזרות ונשנות אפשרו מרד מחודש וכפיות טובה, ולכן הפעם אלוהים דורש מחשבה רצינית ותשובה כנה המודגמת על ידי שינוי אמיתי. הפרשה מסתיימת בניסים מצילי חיים. בארות יבשות מתמלאות במים. בסוף המסע, מנצחים קרבות שלא ניתן לנצח בהם נגד שבטי כנענים.

בפרשת תורה זו, מתחילה להתפתח הבנה של סיבה ותוצאה רוחניים כאשר הדור הבא מחליף את הקודם. לדור זה יש הבנה טובה יותר של התנהגותם ותוצאותיה מאשר לקודמיו. כאשר הם מבקשים את עזרת האל ומראים תודה על רחמיו, מים זורמים וקרבות מנצחים. כאשר הם חוזרים לגישות והתנהגויות אנוכיות ולא-אלוהיות, מספר הנפגעים במלחמה עולה, ונחשים ארסיים וחיות בר תוקפים. כאשר הם חוזרים בתשובה בכנות ומשנים את עצמם, מתרחשים ניסים רבים. התפתחות רוחנית זו מכינה אותם לכניסה הקרובה לארץ ישראל. הארץ המובטחת.

פרשת ההפטרה שלנו השבוע, שופטים י”א, א’-ל”ג, מזכירה את המלחמה בין בני עמון לבני ישראל. בשופטים י’, אנו למדים שבני ישראל שוב עוסקים בהקרבת ילדים תוך כדי עבודה על הבעל. ובני ישראל המשיכו לעשות את הרע בעיני ה’, ועבדו את הבעל ואת עשתורת ואת אלוהי ארם ואת אלוהי צידון ואת אלוהי מואב ואת אלוהי עמון ואת אלוהי הפלשתים. ועזבו את ה’ ולא עבדו אותו.

בני עמון תוקפים את ישראל משום שהם רוצים להשיב לעצמם את הארץ שאיבדו לפני 300 שנה. דור זה מזהה במהרה את עבודת הבעל כגורם לצרותיהם והם חוזרים בתשובה. הם מפסיקים לעבוד את הבעל ולשרתו וקוראים לאלוהים לעזרה. הוא עונה לתפילותיהם בדמות לוחם שמוביל אותם לניצחון על בני עמון.

בטי הכנענים המוזכרים בתורה ובהפטרה השבועית נהגו להקריב ילדים. זה מסביר מדוע יש להשמיד אותם מהארץ שאמורה להפוך למרכז של הארה רוחנית עבור העולם. אם יורשה לה להמשיך, נוהג מתועב זה מאיים לחלל את דרך החיים הקדושה המיועדת לעם קדוש.

ה גם מסביר מדוע מדינות התומכות בהקרבת ילדים, כלומר הפלות, סובלות מבעיות חמורות הן מבחינה חברתית והן מבחינה פוליטית. המחלה הרוחנית הנפוצה הנובעת מקרבה לכל הגופות הזעירות של ילדינו שטרם נולדו תורמת למגוון רחב של מחלות נפשיות ורגשיות והתנהגויות פסולות. פלישות, נפגעים צבאיים ומשברי בריאות הציבור בעידן המודרני ניתנים לייחס לאותה סיבה כמו בעיות אלו בתקופת המקרא. כך גם הפתרון. שלום, בריאות ושגשוג מגיעים רק כאשר הקרבת ילדים מופסקת ומטופלת בכנות.

כיום, ארצות הברית מחוקקת חקיקה שתסיים את תמיכת משלם המסים בספקי הפלות. ברכות רבות יגיעו אלינו מכיול מחדש פשוט זה של המצפן המוסרי הלאומי שלנו. אם ירצה השם, בעתיד הקרוב, אומתנו תחזיר את הזכות החוקתית לחיים לילדינו שטרם נולדו, וארצות הברית תקבל עוד ברכות רבות משמיים.

אולי נוכל לייצא את ההדגמה הזו של סיבה ותוצאה לישראל כדרך לעורר השראה באומה זו ליישם פתרון דומה לבעיותיה הרבות. כפי שמציין הסיפור המקראי בויקרא י”ח:24-26  ויקרא כ’:2-5, קורבנות ילדים גורמים לאסון לאומי. עצירתם היא התרופה.

אנא שתפו את הפוסט הזה ברשתות החברתיות שלכם כדי להגביר את המסר שלנו בעולם בעייתי זה. תודה.

ססילי רוטמן

יהי שלום רב משמיים וחיים טובים לנו ולכל ישראל. אמן.

ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן פרו-לייף היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן החיים הטובים היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור להפלות בכלל ובקרב יהודים בפרט, ומקוננת על כינון מדיניות חילונית בישראל המובילה לאובדן חיי יהודים ומעכבת את גאולת המשיח. היא מדמיינת ארץ ישראל הקדושה המבוססת על תורה ועולם המכבד את חייו של כל אדם מרגע ההתעברות.