פרשת אמור: טהור וטהור

.נאמנות עיקשת לחוק המוסרי של אלוהים בתוך כאוס אינה מבחן קטן עבור בני ישראל המשוחררים. חלקם מאמצים אותה; חלקם מקבלים חלקים ממנה, חלקם דוחים אותה לחלוטין

פרשת השבוע, אמור: ויקרא כא, א’-כד, כג’, מתחילה בפירוט חוקי טהרה מיוחדים הנדרשים מהכהנים הגדולים המכהנים בטקסי בית המקדש. מופיעים אלמנטים הפוסלים כהנים, כמו גם מאפיינים בלתי מקובלים של קורבנות בעלי חיים. דגש זה על .קדושה, קדושה וטהרה כהדגמה של כבוד ומסירות לאלוהים מוחזק גבוה מאוד ביהדות. כה גבוה, למעשה, שכאשר יהודי נאלץ לבחור בין להיהרג או לבצע רצח, עבודת אלילים או מעשים לא מוסריים מינית, עלינו לבחור במוות שלנו

עבודת אלילים, רצח וניצול מיני נפוצים לפני מתן חוקי נח ומאוחר יותר חוקי סיני. מושגי הנאמנות לישות עליונה, קידוש שם האל וכבוד לחיי האדם כפי שנבראו בצלם האל מאתגרים באופן קיצוני את הנורמות השוררות. נאמנות מסורה לחוק המוסרי של אלוהים בתוך הכאוס אינה מבחן קטן עבור בני ישראל ששוחררו לאחרונה. חלקם מאמצים אותו; חלקם מקבלים חלקים ממנו, חלקם דוחים אותו לחלוטין.

כיום, אנו סובלים שוב מהשפעת עבודת אלילים, רצח וסטייה מינית שנותרו מושרשים עמוק מבחינה פסיכולוגית, פוליטית, חברתית, תרבותית ופסאודו-דתית. כאשר מוגדרים מחדש כזכויות, שוויון, חוקי, מתקדם או רוחני, הראוי לגינוי והמסוכן הופך למקובל, אפילו מוסרי. שאיפה לאורח חיים של קדושה, טוהר וכבוד למתנת החיים של אלוהים דורשת יושרה, חוסר פחד ואמונה ברמות רבות. אין פלא שמעטים יחסית מאמצים אותו, חלקם מקבלים חלקים ממנו ורבים דוחים אותו לחלוטין.

החלק ממשיך ובוחן את החגים היהודיים ואת הצורך לקיים אותם לצורך עידון רוחני והכרה בריבונות האל. במהלך שבעת השבועות הללו שבין פסח לשבועות, המכונים ספירת העומר, אנו עושים מאמץ מעמיק ומודע לשחזר את השינוי הרוחני שחוו אבותינו כשהם עברו מקיום מצרי מושפל לתודעה מוגברת של נוכחות האל. אנו לומדים שבע תכונות אישיות – חסד, צדק / משמעת (גבורה), הרמוניה / חמלה (תפארת), סבלנות (נצח), ענווה (הוד), קשר (יסוד) וריבונות / מנהיגות (מלכות).

על ידי יישום מדוקדק של תכונות אישיות אלו בהקשר של עקרונות תורניים, אנו יכולים למלא את חובתנו לכבד את תורתו במחשבותינו, במילותינו ובמעשינו היומיומיים. בעזרת זה כמדריך שלנו ובעזרת רחמיו של אלוהים, אנו רוכשים את התובנה, החוכמה והכוח לקדם תרבות של חיים, למרות שהיא מוקפת בתרבות מוות מושחתת מבחינה רוחנית, שבה חיי אדם מנוצלים ונהרסים למען רווח אישי.

מכיוון שמהות היהדות סובבת סביב ערכם וכבודו של כל חיי אדם, הפרשה מסתיימת באזהרה חמורה מפני הרס חיי אדם תמימים, “כל המכה אדם מות יומת”. בתרבות המודרנית שלנו, הרס חיים תמימים ברחם נושא מעט עונשים משפטיים; עם זאת, כפי שמסביר הרמב”ם, העונש על עבירה נוראית זו נגד אלוהים מגיע בסופו של דבר מבית דין שמימי. עד אז, העבריין סובל מוות רוחני בלתי נמנע – עונש ייסורים, אכן, ועבור אלו הסובלים, אנו מציעים את תוכנית הריפוי שלנו, “תקווה רחל”.

הפטרה השבועית, יחזקאל מ”ד, 15-31, הנביא חוזר על רבות מההוראות של הכוהנים כשהוא מנבא את בית המקדש השלישי בירושלים שייבנה כאשר העם ישוב אל אלוהים. אנו מתפללים שפרויקט החינוך התורני שלנו, המשפר את חייהם בישראל, יסייע להפוך את בית המקדש השלישי למציאות.

אנא שתפו פוסט זה ברשתות החברתיות שלכם כדי להגביר את המסר שלנו בעולם בעייתי זה. תודה.

ססילי רוטמן

יהי שלום רב מן השמים וחיים טובים לנו ולכל ישראל. אמן.

ססיליה רותמן היא המייסדת והנשיאה של קרן הפרו-לייף היהודית. היא מתנגדת לרצח הפלות בכלל ובקרב יהודים בפרט ומקוננת על כינון מדיניות חילונית בישראל שגורמת לאובדן חיי יהודים ומעכבת את הגאולה המשיחית. היא רואה בעיני רוחה ארץ ישראל הקדושה המעוגנת בתורה ועולם המכבד את חייו של כל אדם מרגע ההתעברות.