פרשת פנחס: לעצור את מכת ההפלות עכשיו

אלפי תינוקות יהודים מתים מדי שנה בהפלות כואבות, גורלם מוכחש, אמותיהם מנוצלות, מנוצלות ונפגעות; אבותיהם נשללים מהאחריות והשמחה של ההורות.

פרשת השבוע, פנחס: במדבר (כ”ה:י’-ל’:א’), נפתחת באלוהים המביע שביעות רצון רבה מפנחס על פעולתו הנועזת כנגד חוסר יושר חסר בושה בקהילה. למרות שפנחס מתחרט, אלוהים גומל לו על כך שהפגין מספיק יוזמה והקרבה עצמית כדי לעצור מגפה שהורגת 24,000 איש ומאיימת על הדורות הבאים.

רק כלב ויהושע שורדים את יציאת מצרים המקורית כמעט 40 שנה קודם לכן. אלוהים מצווה על מפקד אוכלוסין נוסף של העם כדי להקל על החזקה טריטוריאלית של הארץ המובטחת, יחד עם גורלות שנקבעו על ידי אלוהים וירושה שווה לגברים ולנשים. יהושע נוטל על עצמו את תפקיד המנהיגות. פרשת התורה מסתיימת בתיאור מפורט של הקורבנות הטקסיים וחגיגות החגים שיידרשו לאחר שהעם יתיישב בביתו החדש.

פרשת ההפטרה לפנחס, ירמיהו, א’:א’-ב’:ג’, מציגה את האדם בעל הערך הבלתי מעורער ברחם. כאשר ירמיהו מתנגד למינויו הנבואי, אלוהים מרגיע אותו באומרו: “בטרם יצרתיך בבטן ידעתיך, ובטרם צאתך מבטן אשים אותך שם; אעשהך נביא לגויים”.

פינחס פועל כדי לעצור מעשים חמורים ומסכני חיים, בעוד מנהיגים דתיים וזקני דת מהימנים עומדים מהצד ואינם עושים דבר. הוא מזהה את האיום ומציל את החברה היהודית מעצמה. לא רק שהוא פועל נגד משפחה חזקה מאוד שיכולה לגבות ממנו עונש, הוא פועל גם נגד מוסכמות חברתיות ונגד הכוח הפוליטי השולט. למרות שהוא נתפס על ידי עמיתיו כאדם פנאטי ולא מאוזן, אלוהים שופט אותו צדיק, מגן חסר פחד של קדושה, ומברך אותו ואת צאצאיו בכהונה.

התרבות היהודית המודרנית ניצבת בפני סכנה גדולה של התפוררות מוסרית פנימית עקב חילון, המחוזקת על ידי מאות שנים של פרשנות שגויה של ההלכה היהודית וטקסט מקראי שתורגם בצורה שגויה הקשור להריון ולמעמד הילד שטרם נולד. עבור רוב היהודים, ההלכה היהודית המודרנית בתחום זה כיום שונה באופן משמעותי מהמבנה המשפטי האתי והמוסרי המקורי שקבע כי חיים מההתעברות הם בעלי ערך רב.

“כל אשר שופך דם אדם בתוך אדם, דמו יישפך, כי בצלם אלהים עשה את האדם. ופרה ורבה, מלאה את הארץ ורבה בה.”

התלמוד מפרש את “דם האדם בתוך האדם” כך שיכלול אפילו ילד שטרם נולד ברחם אמו. דברים האסורים על פי תורת נח אסורים גם ליהודים. חומרת ההפלה בתורה מודגשת על ידי ההשלכות עבור המפלה, החל ממוות בידי אלוהים ועד עונש מוות בבית משפט. מצוטט כאן,

התרגום המאוחר יותר אומר: “כל אשר שפך דם אדם, באדם יישפך דמו, כי בצלם אלהים עשה את האדם. ופרו וירבו, ומלאו את הארץ וירבו בה.” זה מרמז על משמעות שונה לחלוטין.

הדוגמה השנייה היא שני תרגומים שונים של שמות כא:כב-כג. “ואם אנשים ירבו יחד והכו את הרה, ויצא ילדה מוקדם וחי ולא מתו, והאנשים ייענשו כגזרת בעלה, והוא ייתן [פיצוי] כגזרת השופטים; ואם מתה, ונתן חיים תחת חיים.”

הטקסט העברי בפועל בתורה הוא

וְאִם-יַשְׁכְּבוּ אֲנָשִׁים וְהִכִּיתוּ אִשָּׁה הָרָה וְצָאוּ בָנֶיהָ וְלֹא-יִהְיֶה פֶּסֶן וְיַעֲנָשׁ כַּאֲשֶׁר נַעֲנָשׁ עַל-בַּעַל הָאֲשֶׁר וְיַעֲנָשׁ

התרגום הנפוץ של פסוק זה הוא, וגרם להפלה… גרסה זו שימשה זה מכבר תומכי הפלות כדי להסיק כי ערכו של ילד שטרם נולד אינו ראוי להגנה משפטית על פי ההלכה היהודית משום שהוא פחות יקר מאדם שנולד. לתרגום זה אין בסיס בעברית משום שהמילה להפלה, פולה, אינה מופיעה בשום מקום בתורה. במקום זאת, המילים בהן נעשה שימוש הן וְיִידְיָהָ יָצְאוּ וְלָא יָחְבָעָן הילד יוצא אך אין מוות, כלומר, לידה מוקדמת.

תרגומים יצירתיים אלה ואחרים הפכו לתקדימים משפטיים בהם משתמשים המורדים המודרניים שלנו כדי להרוס את התרבות היהודית. אם אתם מפקפקים בכך, בקרו בשבת הזיכרון של NCJW החוגגת את שמות כא:22-23 כראיה חותכת לכך שתינוקות ברחם אינם זכאים להגנות משפטיות על פי ההלכה היהודית. חגיגה זו גורמת לאלפי תינוקות יהודים למות בהפלות כואבות מדי שנה, גורלם נשלל, אמותיהם מנוצלות, מנוצלות ונפגעות; אבותיהם נשללים מהאחריות והשמחה של ההורות.

לאורך חייו, ניבא ירמיהו כי ירידה מוסרית בתוך עם ישראל תגיע לשיאה בהתפוררות וחורבן לאומי. לאחר שהוזנח, הוא נרדף והושלך לכלא על שהעז להזהיר מפני עבודת אלילים והקרבת ילדים, כפי שמתועד בירמיהו ז’, ל’. “כי בני יהודה עשו הרע בעיניי, נאם ה’; שמו את תועבותיהם בבית אשר נקרא שמי עליו לטמאתו; ובנו את במות תופת בגיא בן הינום; לשרוף את בניהם ואת בנותיהם באש, אשר לא ציוויתי ולא עלה על לבי.”

כאשר ירושלים נופלת והיהודים גולים לבבל, ירמיהו מעודד אותם להישאר נאמנים לאלוהים ולתורה, ומבטיח גאולה על טעויות העבר, הגנה וטיפול מחודשים משמיים וחזרה לעבודת קודש בישראל.

ירמיהו משמש כדוגמה לפעיל יהודי פרו-לייף. כמיעוט בתוך מיעוט, הקרן היהודית לפרו-לייף מספקת חינוך תורני נחוץ, טיפול ידידותי ליהודים בהריון, הפניות לאימוץ וריפוי לאחר הפלה. תודה לך, ירמיהו, על דוגמתך המחזקת ומעוררת בנו השראה בכל יום.

אנא שתפו את הפוסט הזה ברשתות החברתיות שלכם כדי להגביר את המסר שלנו בעולם בעייתי זה. תודה.

ססילי רוטמן

יהי שלום רב משמיים וחיים טובים לנו ולכל ישראל. אמן.

ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן פרו-לייף היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן החיים הטובים היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור להפלות בכלל ובקרב יהודים בפרט, ומקוננת על כינון מדיניות חילונית בישראל המובילה לאובדן חיי יהודים ומעכבת את גאולת המשיח. היא מדמיינת ארץ ישראל הקדושה המבוססת על תורה ועולם המכבד את חייו של כל אדם מרגע ההתעברות.