יהודים רציניים ומודאגים, הדוברים את קולם למען רפורמות פנימיות המחזירות את היהדות לתיאולוגיה האותנטית והמאשרת חיים שלה, מהווים איום על הנהגת הממסד, התומכת באותו רוע שהכניס אותנו לצרות בפרשתנו
פרשת השבוע, בלק: במדבר כב:ב-כה:ט, בוחנת שתי טקטיקות בהן משתמשים אויבינו כדי להרוס את התרבות היהודית. הפרשה נפתחת עם בני ישראל שחונים בקצה הארץ המובטחת, לאחר שניצחו לאחרונה כמה שבטי אויב. בלק, מלך מואב, חושש שהעברים יתקפו אותו בקרוב. הוא מתייעץ עם המדיינים כדי לפתח אסטרטגיה לעצירת הצבא היהודי.
לאחר שלמד שהצלחותיהם הצבאיות נועדו על ידי אלוהים, בלק מנסה לשבש את הגנתם השמימית על ידי שכירת מגיד עתידות אנטישמי בשם בלעם כדי לקלל את היהודים. אלוהים אוסר על בלעם לבצע את התוכנית, ומורה לו לברך את היהודים במקום זאת. בלק ובלעם לא מוותרים על רצונם להשמיד את היהודים, ומיישמים את תוכנית ב’: הסרת ההגנה השמימית על ידי קריסת השלמות המוסרית של התרבות העברית. היא כוללת נהנתנות, חטא מיני, עבודת אלילים ומרד בלתי חוקי.
יהודים פגיעים רבים, שאינם מודעים לאסטרטגיה, נופלים תחת השפעת המניפולציה והתעמולה המכוונת של אויביהם. הפרה בוטה של חוקי התורה גורמת לאלוהים לשלוח מגפה הרסנית בקרבם, ולהורות למשה להורות לכל 78,000 השופטים להוציא להורג שני אנשים אשמים בפולחן בעל פעור. לפיכך, 156,000 איש מוצאים להורג בדרך זו. לנוכח מוות קרוב, מורדים בשבט שמעון פותחים במרד נגד משה, המסתיים כאשר פינחס הורג את מנהיג המרד. המגפה הורגת את כל 24,000 המורדים.
בהפטרה השבועית, מיכה ה’:6–6:8, הנביא מתייחס לבלק ובלעם כשהוא מעודד את בני ארצו לחזור לבריתם המוסרית עם אלוהים. מיכה מתנבא בתקופת שלטונו של המלך אחז. במלכים ב’ ט”ז:1–4, אנו למדים שאחז תמך באופן אישי ונהג קורבנות ילדים. מיכה מזהיר כי חטא חמור זה, יחד עם מנהגים פגאניים אחרים, יובילו לנפילת ישראל.
הוא מזכיר לעם את הנסים והפלאים של אלוהים הכל יכול, ומדגיש כי אלוהים חפץ בקדושה ובנאמנות, ולא ברשעות חסרת טעם. הוא מזהיר אותם כי קורבנות בעלי חיים לא יכפרו על מעשים מכוונים אלה המתעלמים מרצון הבורא. במיכה ו’:8, הנביא מסביר בסבלנות את יסודות היהדות לאלה שאינם מבינים. “הגיד לי איש מה טוב ומה ה’ דורש ממך? לעשות משפט ואהבת חסד וללכת בענווה עם אלוהיך”.
בעוד שאיומים חיצוניים על ביטחונם והישרדותם של היהודים מנוטרים מקרוב, איומים פנימיים מרושעים על קיומנו זוכים לתשומת לב מועטה או מוותרים באופן פעיל. יהודים רציניים ומודאגים המדברים למען רפורמות פנימיות המחזירות את היהדות לתיאולוגיה האותנטית והמאשרת חיים שלה מהווים איום על הנהגת הממסד התומכת באותו רוע שהכניס אותנו לצרות במקרה שלנו. פחד מניכור מתורמים ואובדן מעמד בקבוצות עמיתים ומקצועיות גובר על פחד האל, מה שמוביל לתרבות המצדיקה את הרס החיים והנשמות במרדף אחר שאיפות אישיות וסיפוק.
רוב היהודים והמנהיגים היהודים רואים בהפלות דבר מוסרי, פחות או יותר מקובל, חוקי ואפילו ראוי. עובדה זו מחריפה את העוינות כלפי יהודים בתקופה של מתחים גוברים. הסכנות של תגובת נגד אנטישמית אינן מוכרות, וגם לא המציאות הטרגית שאנו הורגים את ילדינו ברחם. אנו עושים את עבודתם של אויבינו מבלי להבין את משמעות הטבח או את מקור ההתקפה.
מחקר חדש של מרכז המחקר פיו חושף את האיום הקיומי הזה. המחקר מראה כי לא הצלחנו להתאושש מבחינה דמוגרפית מהשואה.
80 שנה מאוחר יותר, האוכלוסייה היהודית העולמית עדיין מפגרת אחרי הרמות שלפני השואה, כך עולה ממחקר
אנו מאמינים שלכל יהודי, לא משנה כמה הושפע או הושחת על ידי פולחן המוות של אידיאולוגיית ההפלות, יש את היכולת לשינוי משום שאלוהים כולל אלמנט אלוהי בטבענו, המאפשר שיקום רוחני. שינוי מתרחש כאשר אנו לומדים את האמת המכוערת על הפלות ומבינים כיצד עברנו התעללות, מניפולציות וניצול במותנו ובדילול האוכלוסייה שלנו. הנחישות המוטעית להרוס את החיים מפנה את מקומה לרצון עמוק לאהוב את כל חיי האדם בכל שלב בהתפתחותם, ובכך להפוך את הרע לטוב ולהעניק השראה אפילו לנשמה חסרת התקווה ביותר לעשות צדק, לאהוב רחמים וללכת בענווה עם אלוהים.
ססילי רוטמן
יהי שלום רב משמיים וחיים טובים לנו ולכל ישראל. אמן.
ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן פרו-לייף היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור ססילי רוטמן היא המייסדת והנשיאה של קרן החיים הטובים היהודית. היא מתנגדת לרצח הקשור להפלות בכלל ובקרב יהודים בפרט, ומקוננת על כינון מדיניות חילונית בישראל המובילה לאובדן חיי יהודים ומעכבת את גאולת המשיח. היא מדמיינת ארץ ישראל הקדושה המבוססת על תורה ועולם המכבד את חייו של כל אדם מרגע ההתעברות.